PROJEKT TUNELU

By | Czerwiec 26, 2015

pobrane

Pierwszy to projekt tunelu o dwóch przewodach po 6,5 m każdy, którymi kursowałyby pociągi elektryczne na trasie Paryż Londyn (około 4,5 godz). W tym projekcie nie przewiduje się jezdni dla samochodów, które byłyby przewożone tylko pociągami na specjalnych wagonach-platformach. Drugi projekt to olbrzymi most nad kanałem La Manche (projekt ten ma wię­cej zwolenników), który ma połączyć przylądek South Fore- land (na wschód od Dover) z Blanc Nez na brzegu francusklm i miałby 33,2 km. Całość stalowej konstrukcji spoczy­wać będzie na 164 betonowych filarach, przy czym przewiduje się dwa typy przęseł mostu, które umożliwią przepłynięcie pod nimi największych statków (jedne o rozpiętości 225 m i prześwicie 51 m, drugie o rozpiętości 425 m 1 prześwicie 70 m), szerokość jezdni 36 m (dwa torowiska dla pociągów, pięciopasmowa jezdnia dla samochodów i dwa pasma dla pojazdów jednośladowych), przewidywana r przelotowość mostu około 6 tys. pojazdów na godzinę.